My Incredible Life!

MITT och min FAMILJS liv!

Blommor & trädgårdsfix!

Kategori: Hem

Har idag inhandla diverse blommor och frön som snart ska få varsinna platser i trädgården när frosten försvunnit för den här gången =)
Dessa vackra pelargoner hittade jag på ICA idag =) 20:- styck tyckte jag va helt ok!



Sen så blev det en hel del frön från froer.se också =)
Bla dessa:









Det kommer bli så bra när det är planterat och klart och man börjar se de första knopparna komma upp ur marken =)

Dagen har annars flytit på som vanligt! Gick upp vid sju och hade lite morgonmys med Eddie. Packade sen in oss i bilen och åkte upp på Hofors och gick runt Hammardammen med mamma och syster.
Tog en lunch på Grillköket och var in en snabbis på Apoteket och köpte fästingmedel till katterna då vi upptäckt några på Hector =( äckliga djur!
De hade ett alternativ till Frontline Vet som jag kan tycka är ganska dyrt. Och nu hade de ett medel som var ca 50 kr billigare än Frontline =) Blir till och köpa det i fortsättningen om det har samma effekt...
Lämnade in Martins kostym hos Blommor och Rum som har kemtvätt också. Visste inte det men bra att det finns i Hofors också =) Iaf eftersom det suttit en skumbanan i rumpan på hans kostymbyxor sen förra nyårafton =)
220:- kostade det och det kan det väl vara värt!
Nu mot kvällningen passade vi på och grilla en sväng då det ska bli piss väder i flera dagar nu!
Och så var jag ut och SPRANG!!! Gisses säger jag bara =) Var ju hundra år sen kändes det som men jag lyckades springa 2 km... Jävligt stolt över mig själv =)

Byebye

Kommentarer

  • Camilla säger:

    Kan bara hålla med Karro...underbart att sitta på trappan eller altanen med något gott att dricka och bara njuta av trädgården. Då är det värt slitet :-D. Spännande också att se om det blir som man tänkt sig innan.

    2012-05-09 | 13:26:47
    Bloggadress: http://millanppetersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här: