My Incredible Life!

MITT och min FAMILJS liv!

The Ring & Dark Shadows

Kategori: Allmänt

Måste börja med och säga att jag är sjukt nöjd över mig själv idag då jag hittat på vägen som går mellan Berg och Wall över åkrarna här i Torsåker =) Har funderat på om det finns en väg där sen vi flyttade hit. Har gjort ett försök tidigare i vintras att hitta en väg en tyckte det såg ut som en återvändsgränd. Man vill ju liksom inte in och gå på folks gårdar. Idag upptäckte jag dock att om jag fortsatt 20 meter till så hade jag sett att väge böjde sig och fortsatte! Aja, nu vet jag hur jag ska gå iaf =) En lagom promenad att gå med Eddie på 4 1/2 km...

Väl hemma planetarde jag lite och så hjälpte jag darling lite.
Förra vintern glömde Martin källardörren öppen en natt vilket ledde till att pumpen till den egna brunnen gick sönder då allt frös =( i har nu köpt en ny pump men det funkade inte ändå.
Visade sig att vi lära ner i brunnen och dra upp ett rör som går ner i vattnet för där nere satt en backventil som pumpade upp vattnet.
Och så här fick vi göra för att få upp röret =)

Då vi inte hade en stege som var lång nog fick vi backa dit audin och andvända en stropp som vi drog fast stegen i och sänkte ner =)



Jag skulle personligen aldrig krypa ner i det här hålet! Och rubriken grundar sig lite på detta och nästa kort. Ni som sett The Ring förstår vad jag menar =)



Så här såg det ut när han var där nere. Blir lite klaustrofobisk bara av och se bilden =)



Så här fint var röret när vi fick upp det så det är inte bara backventilen som behöver bytas =)



När vi bökat färdigt med detta så jag det bara och gå in och hoppa in i duschen och göra sig klar för en helkväll i Gävle med Jonna. Mat på restaurangen Helt Enkelt och bion Dark Shadows stod på schemat och det hör ju inte till vanligheterna att man åker iväg på sånt nu för tiden =)
Och jag måste ju säga att både kocken och Tim Burton gjort bra jobb. För maten smakade kanon och filmen var kanon bra! Som vanligt när Tim Burton gör nått iof =)



Jag åt vitlök och jalapenomarinerd oxfilé med pommes och bea =)



Och så blev det en marängsviss till efterrätt =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: