My Incredible Life!

MITT och min FAMILJS liv!

Livet leker =)

Kategori: Graviditet

Jag älskar mitt liv och allt som hör därtill =) Mina pojkar är det bästa som hänt mig. Mitt hem må vara orustat men jag trivs som fisken i vattnet. Julen är snart här och att få fira den med lille Eddie för första gången kommer blir helt underbart =) Lära bara skriva av mig detta, för det är så jag känner och när känslorna kommer över en känns det bättre och få dela med sig av de!!! Sen jag skrev sista har vi hunnit ha Carina från BVC här på hembesök. Hon tyckte allt såg bra ut med Eddie men han hade gått ner lite sen vi åkte hem från BB så hon ville att vi skulle komma in om några dagar igen och göra en om vägning med samma våg för och se om vågarna skiljde sig åt eller om det är mamma som inte har tillräckligt med mat åt den lille =( Så det har vi gjort idag. Och han hade tyvärr gått ner ytterligare 20 gram på två dagar så vi fick rådet att börja ge ersättning en gång om dagen. Känns lite si och så att göra det för man vill ju kunna mata sitt barn så han mår bra och går upp i vikt men man lär ju ha i åtanke att han var väldigt stor när han föddes och att jag sen inte hade den optimala starten som mamma för att få igång mjölkproduktionen. Hon tyckte det var strongt gjort och fått igång den över huvudtaget med tanke på att man var säng liggandes i 10 dygn. Så man får gilla läget helt enkelt. Huvudsaken att Eddie mår bra och går upp i vikt som han ska. Han mår för övrigt bra och ser kanon fin ut =) Passade även på att ställa mig på vägen där när vi var upp dit och ag fick mig då mitt livs chock! - 21 kg sen besöket hos Maggan på MVC v.39. Så jag hade gått ner 6 kg extra utöver de 15 jag gick upp sen inskrivningen. Men då var man ju som sagt var säng liggandes i 10 dygn och det är inget jag vill genomlida igen. Så jag hade hellre plussat på några kg nu och fått komma hem tidigare! Men i detta samhälle och vikthysteri som råder i samband med graviditet, att du ska tappa så många kg som möjligt på så kort tid som möjligt och komma i form igen. Så kan jag lite ironiskt tipsa: - Om ni vill ha en EDA så kan ni be narkosläkaren punktera väggen mellan ryggmärgsbanan och nervbanan när han sätter nålen mellan kotorna. För då rinner ryggmärgsvätska ut i nervbanan. och vid sittande eller stående postion får du då sån huvudvärk, yrsel och illamående att du kräks. (varje gång du ska duscha eller gå på toa) Du kommer även bara kunna äta flytande, typ saft soppor och liknande. Vilket hjälper att gå ner =) Nu hade jag iof extra otur och blev kvar extra länge eftersom de lagningar (blodpatcher) de gjorde inte hälpte först och en massa extra undersökningar lära genomföras.. Tänkte skriva ut detta lite ironiskt för att förklara vad som hände mig och varför vi blev klar så länge som vi blev.. Kommer kommer en mer grundlig förklaring när jag får ner en förlossningsberättelse. Men det kommer nog ta ett tag att skriva då det hände en hel del under förlossningen.. Byebye

Kommentarer


Kommentera inlägget här: