My Incredible Life!

MITT och min FAMILJS liv!

Skönhetsbubblan!

Kategori: Tankar & Åsikter




Satt och sappade igår och blev så sjukt less när jag sappade förbi svt och slog en kik på skönhetsbubblan!
Vilka idioter det finns alltså!
Nån kirurg som sitter i TV och säger att kvinnor som mår dåligt över hur de ser ut pga av att de fött barn tex. Givetvis inte ska skämmas över att vilja gå till en klinik och få hjälp med hängbröst eller överflödig hud på magen och liknande!
Vad då inte skämmas för och gå till en klinik? *morrrrr*
Hon ska väl för det första inte behöva göra nått åt sin kropp över huvud taget! Oavsett om man fött barn eller inte! Vilket sjukt jävla samhälle vi lever i egentligen!
Jag har inga fördommar mot de som har gjort eller funderar på och göra ingrepp på sin kropp. Men jag anser att man måste försöka göra något åt samhälle så man inte ska behöva känna att man mpste göra nått åt sin kropp!
Oavsett om du är ung och tycker att du har för små bröst eller äldre och tycker du har mycket rynkor så ska man inte behöva göra något åt det!
Man ska kunna duga som är är! Men i dagens samhälle räcker det inte med att vara en bra människa som lever ett bra liv! Man lär se ut på ett visst sätt, bete sig på ett visst sätt och så ska man helst tycka på ett visst sätt för att bli omtyckt och accepterad!

Men fuck det säger jag!!!

Kirurger och andra som förespråkar skönhetsopretaioner som något possitivt då man kan fixa sin kropp om man är missnöjd är ju helt fel ute!
Och nu pratar jag inte om skönhetsopertioner där man lasrar ögon, sätter in bröstinplantat efter att ha drabbats av bröstcancer, bröstoperationer pga smärta i rygg eller hudtransplatation pga brandskadad ja sånt som hjälper människor komma tillbaka till ett normalt liv igen utan all sån plastik som utförs på kroppar pga samhällsnormerna!!!


Lära bara skriva av mig då jag blir så sjukt less på detta!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: