My Incredible Life!

MITT och min FAMILJS liv!

Nu är mammaledigheten slut =(

Kategori: Allmänt

På måndag återgår jag till mitt jobb igen och det känns lite sisådär! Ska bli kul och komma tillbaka och träffa arbetskollegorna och få återgå till lite gamla rutiner men samtidigt så har det nu gått upp för mig hur fort allt har gått de senaste 9 månaderna!
Helt sjukt att det var nio månader sen vår lilla skatt kom och man fick påbörja ett helt nytt kapitel i livet! Och nu fortsätter allt med och börja jobba halvtid fram till jul.
Vi har ju ansökt om dagisplats till efter nyår. Problemet är ju att både jag och Martin jobbar dagtid, så om inte en av oss går upp på skift eller ner i arbetstid kommer ju lilla skrot få fruktansvärt långa dagar på dagis och för mig känns det inte bra =( Iaf inte när vi kan göra nått åt det hela...
Visst skulle vi får hjälp med hämtning och så men jag känner att jag vill ha mer tid hemma med Eddie än bara på helgen. För om vi fortsätter jobba 7-16 båda två kommer vi ju bara väcka honom på morgonen och köra honom till dagis och sen hämta honom och ge han mat hemma och så är det sovdags =(
Men vi får ta och lösa det här i höst =)
 
Eddie har nu börjat krypa också =) Det var i tisdags som han tog och kröp sina första metrar! Han har ju krälat tidigare men nu kröp han riktigt. Han har även rest sig från golvet och dragit sig upp för vardagsrumsbordet. Han har satt sig upp i sin säng och i morse stod han i sängen och drog i mobilen =)
Att det går fort med utveckling hade man ju hört men att så här mycket skulle hända inom loppet av några dagar trodde man ju inte =)
 
Den här sista helgen innan arbetet drar igång igen kommer innehålla gräsklippning, urstädning av bilar och sånt där annat halvtråkigt hemma pyssel =(
 
Byebye

Kommentarer


Kommentera inlägget här: