My Incredible Life!

MITT och min FAMILJS liv!

Lchf

Kategori: Allmänt

En och en halv vecka med lchf idag =)
Gjorde iof en miss förra helgen och köpte en påse godis men för övrigt så har jag lyckats hålla mig helt borta från börd, potatis, ris och pasta. Bytt ut magarin mot smör och lite andra nyttigheter har funnit sin plats i vårt kylskåp.
Har inte gått ner någonting ännu men med tanke på att man bara stoppar i sig fett och sånt nu så är det väl ok ändå =) De sä'ger ju att det kan ta tid för kroppen och ställa om sig och resultaten syns riktigt..
Men man får väl köra på det här ett tag och sen om det händer nått. Gör det inte det så får man väl köra på den gamla vanliga metoden.
Ät mindre portioner och rör dig mer! Anser ju egentligen själv att det är det enda riktiga viktminsknings receptet. Men kul och prova detta då jag aldrig testat nått annat förr =)

Brukar baka lite enligt lchf. Då jag tycker det är svårt och inte ha bröd eller nå godsaker ibland =)
Här är två recpet:

Bröd:

2 ägg
1dl mandelmjöl
2 dl riven ost
1 tsk bakpulver

Blanda allt och klicka ut på bakplåtspapper. Grädda i 225 grader i 10 min.


Kladdkaka:

100 gram osaltat smör
100 gram mörk choklad (minst 70 %)
2 ägg
1dl grädde
3 msk sukrin
2 msk kakao
1 tsk vanlijpulver

Smält smöret och lägg i choklade så de smälter ihop. Häll i grädden och ställ det åt sidan.
Blanda sedan ägg och sukrin tjockt och pösigt.
Blanda ihop smetarna och blanda ihop de, tillsätt vanlijpulvret och prova dig fram med kakaon beroende på hur starkt du vill ha.
Sätt ugnen på 225 grader och grädda i mitten av ugnen i 6-8 min. Den är godare när den har kallnat =)

Om nån vill prova =)

Byebye



Kommentarer


Kommentera inlägget här: